Vítejte na stránkách
DK auto-moto s.r.o.

Přejít na navigaci (přeskočit obsah)

Produkty - Dynojet

dynojet_logoAmerická firma Dynojet byla založena v roce 1972 a v současné době sídlí ve státech Montana a Nevada. Její hlavní činností je vývoj a výroba produktů v oblasti tuningu a zvyšování výkonu především pro motocykly, ale i automobilový průmysl. V současnosti zaujímá bezesporu vůdčí postavení ve světě v oblasti diagnostické techniky pro motocykly. Výsledkem práce firmy Dynojet je více než 3500 instalovaných dynamometrů po celém světě. Tyto instalace zahrnují dovozce, výrobce motocyklů, výrobce výfukových systémů, závodní týmy, dealery a servisní dílny. V současné době je kromě dalšího vývoje v oblasti již zmiňovaných dynamometrů především výzkum a vývoj výrobků pro motocykly vybavené vstřikováním.
Power Commander
pciiiusb

Elektronická jednotka, umožňující doladění palivové směsi na optimální poměr vzduchu a benzínu a to v jakémkoliv bodě otáček a poloze plynu. Možné navýšení výkonu po montáži: na sériovém motocyklu 1-3%, ale u motocyklu s kvalitním výfukovým systémem dle objemu motoru 5-10%. Smyslem montáže je dosažení optimálního poměru směsi při spalování. Na přiloženém CD je program a palivové mapy pro nejběžnější úpravy. Tato mapa již stačí pouze nahrát do paměti Commanderu a motocykl je na danou úpravu již naladěn. Samozřejmě Power Commander lze také na konkrétní úpravu motocyklu optimálně doladit pomocí dynamometru. V současné době firma Dynojet vyrábí Power Commandery na téměř všechny japonské a většinu ostatních motocyklů a ATV vybavených vstřikováním. Pro nabídku na konkrétní motocykl navštivte náš e-shop. K samotnému Power Commanderu lze připojit několik zařízení a modulů rozšiřující nebo doplňující jeho funkce.

Novinkou pro modely 2009 je Power Commander typ V. Základní vlastnosti a rozdíly oproti Power Commanderu řady III USB:
Power Commander V
  • zhruba poloviční velikost než předchozí verze
  • Možnost automatické korekce směsi pomocí nového modulu Autotune s lambda sondou (prodáván samostatně)
  • řízení paliva a časování
  • korekce paliva na základě teploty motoru - studené starty
  • umožněný posun omezovače otáček
  • možnost nahrát a přepínat dvě palivové mapy
  • vstup ze snímače zařazeného rychlostního stupně - ladění pro jednotlivé stupně
  • nastavení pro jednotlivé válce

PowerCommander V s modeulem Autotune

 

Další přídavné moduly a příslušenství (Ignition modul, LCD Display...) pro nový typ Power Commanderu budou dostupné v nejbližší budoucnosti.


Ignition Module
ignition_module
Rožšiřující modul k Power Commanderu řady III USB, který umožňuje změnu předstihu v různých režimech a u některých motocyklů posun otáček omezovače.
Quick Shifter
quickshifter
Rozšiřující modul k Power Commanderu řady III USB, umožňující řazení pod plným plynem bez použití spojky.
LCD Display
lcd
Toto zařízení je přes USB propojeno s Power Commanderem a ukazuje hodnoty v reálnem čase přímo na motocyklu. Počet snímaných hodnot záleží na množství čidel a přídavných modulů, které jsou připojeny k Power Commanderu.
Multifunction Hub
multifct_hub
Přídavný modul zapojený přes expanzní port u Power Commanderu.

Toto zařízení rozšiřuje Power Commander o další funkce:

  • možnost tuningu palivové a ignition mapy na každém zařazeném rychlostním stupni individuálně 
  • možnost přepínání map za jízdy (vhodné zejména pro Dragstery používající Nitrous Oxide
  • možnost snímání tlaku sání, např. v air-boxu
  • možnost napojení anologového čidla a následné snímání hodnot

Karburátorové kity
jetkit_group
Karburátorový kit obsahuje součásti, s jejichž pomocí se dají odstranit výkonové problémy, a to ať už u sériového motocyklu, nebo vzniklé po montáži tuningových dílů (např. montáži výfuků, použitím přímých filtrů, montáži vaček a jiných úprav). Základem každého kitu jsou jehly, který mají odlišný tvar než jehly sériové, mají také více zářezů pro možnost nastavení polohy jehly. Díky jinému tvaru je možno použít i menší hlavní trysky než jsou u sériového motocyklu. U většiny kitů je několik velikostí hlavních trysek pro různě upravené motocykly (jiná velikost pro vzduchový filtr do air-boxu, jiná pro filtry přímé atd.). Další součástí většiny kitů jsou i pružiny jiné tvrdosti než jsou sériové.
Protože každý motocykl je možno upravit různými způsoby, firma Dynojet vyrábí několik variant kitů, označovaných jako "Stage". Každý Stage počítá s jinou úpravou motocyklu. Při konstrukci kitů Dynojet testuje možnosti jednotlivých motocyklů, zda se dá upravit airbox, použít přímé filtry, úprava motoru atd. Lze tedy říci, že rozdělení kitů je dáno možnou úpravou motocyklu.
kit_st1
Stage 1 : navržen pro motocykly bez závodních úprav motoru, které používají air-boxový filtr, mají sériové nebo jiné otevřené výfukové koncovky nebo kompletní výfukové systémy. Tyto kity jsou plně nastavitelné jak na originální, tak i vysoce propustné vzduchové filtry (např. filtry K&N), sériové nebo otevřené výfuky. Jsou navrženy na vylepšení celého průběhu výkonové křivky, vylepšení akcelerace a na vyhlazení výkonostních propadů, které jsou u mnoha motocyklů už v sérii přímo od výrobce (většinou v oblasti 5000 - 6000 otáček). Doporučují se po montáži otevřeného výfuku nebo koncovky, kdy optimalizují přísun paliva a bohatost palivové směsi v celém průběhu. Tyto kity přinášejí ve většině případů nárůst cca 5% v celém průběhu výkonu motocyklu bez výrazného zvýšení spotřeby.
Stage 2 : Karburátorové kity Stage 2 jsou navrženy pro ty motocykly, u kterých se buď nedá použít air-boxový filtr nebo kde úprava air-boxu motocyklu přinese výrazný nárůst výkonu motocyklu. Při použití tohoto kitu je ve většině případů dosaženo až 8% nárůstu výkonu bez výrazného zvýšení spotřeby motocyklu.
kit_st3
Stage 3 : tyto kity se používají, pokud je motocykl osazen přímými vzduchovými filtry a air-box se ruší. Protože přímé filtry dodají motocyklu mnohem více vzduchu než filtr umístěný v air-boxu, používají se větší hlavní trysky a je tedy nutné počítat s vyšší spotřebou (většinou o 1-1,5 litru na 100 km). V porovnání se stage 1 a 2 zlepšují tyto kity hlavně výkon ve vyšších otáčkách - a to o 10-15%. Nejsou vyvinuty pro všechny motocykly, ale pouze na ty, u kterých nárůst výkonu ve vysokých otáčkách není na úkor velké ztráty výkonu a akcelerace v nižších otáčkách. Při této úpravě doporučujeme použít přímé filtry výrobce K&N (nejsou součástí balení).
thunderslide

Stage 7 : tyto kity jsou určené jen pro závodní motocykly nebo pro speciální aplikace. S výjimkou Dynojet kitů Stage 7 pro motocykly Harley Davidson a Yamaha V-Max jsou určeny jen pro motocykly používané pouze na závodních okruzích, protože zlepšují výkon jen ve vyšších otáčkách (oblast do cca 6000 -8000 otáček je pro běžné účely na silnici téměř nepoužitelná - motocykl zabírá až ve vyšších otáčkách!)
Pro motocykly Harley Davidson jsou v nabídce firmy Dynojet karburátorové kity Thunderslide, které obsahují i jiné šoupátko karburátoru pro ještě vyšší nárůst výkonu a lepší akceleraci.

 

Wideband Commander
widebandcmdr
Jedná se o diagnostický modul umístěný pomocí konektorů v elektroinstalaci motocyklu, automobilu, ATV (v motorovém vozidle se vstřikováním), který zaznamenává po určitý čas bohatost směsi, neboli poměr benzínu a vzduchu, a ukládá hodnoty do paměti. Pomocí zpětně vyvolatelných údajů lze naprosto přesně doladit motorové vozidlo např. pomocí Power Commanderu nebo jiného zařízení umožňující měnit hodnoty vstřikovaného paliva. Toto zařízení tedy umožní dolaďovat bohatost směsi bez aktuální nutnosti mít u sebe diagnostickou motorovou brzdu.
Princip, na kterém Wide Band Commander pracuje, je prostý. Pomocí čidel a lambda sondy trvale zaznemenává bohatost směsi a ukládá je do paměťového modulu. Okamžitý stav bohatosti signalizuje pomocí ukazatele a současně zapisuje hodnoty do elektronické paměti. To znamená, že např. na závodním okruhu, po ujetí několika kol, stačí v depu data přenést do počítače a křivky vyhodnotit. Na grafech je velmi dobře patrné, ve kterých otáčkách pracoval motor optimálně a kde je třeba směs obohatit či ochudit.
Celá sada obsahuje kromě paměťového modulu dále lambda sondu, analogový nebo digitální ukazatel, software a další části nutné k montáži.

Pro nabídku produktů firmy Dynojet na konkrétní motocykl navštivte náš e-shop.



Copyright DK auto moto racing 2008 - 2016